20120124

PARUT




bukan masalah aku kalau kau tak ada life macam aku.

buat apa nak hidup dengan aku? aku makan hebat. aku pakai hebat.
ironinya dalam hati aku juga perang hebat. kau tahu?
tapi kau tak sedar. sebab aku actor hebat.
aku berlakon sedapkan hati.
sebab most of time. manusia tak nampak hati. manusia nampak diri.

kau suruh aku ambil pisau tikam hati kau. kau tak fikir kesan untuk aku pun kan?
kau cakap kau lemah. kau cakap aku buat  kau jatuh tak bangun lagi.
kau tahu. jika ada jam masa. aku nak putar hapuskan hari kelmarin agar tiada hari ini.
akan aku cuba fikir sebelum berkata. sebelum aku tinggal hati mati.
kedua-duanya dah mati. cuma yang aku dah mati lagi lama. 3 tahun.

memang betul tiada hari ini jika semalam tak wujud.
aku merayu, kau perlu dengar.
jangan kau sesatkan diri kau. jiwa kau masih muda.
fikir masa depan kau. bukan aku.

rumusnya.
jaga diri kau. campak bayang muka aku tuh.
aku bukan untuk kau. aku punya banyak agenda. banyak hati.
keluar dari arca aku.
jaga diri. berdiri atas kaki sendiri.

kau boleh pergi sekarang. tapi jangan risau.
aku masih ada.
terutamanya untuk hari hari esok.
walaupun aku dah ada hidup aku. dia hidup aku.










12 comments:

  1. sesungguhnya ia sangat berpuitis

    ReplyDelete
  2. knapa sampai nak tikam2 ni.ahahha ayat kecewa betui la

    ReplyDelete
  3. cik bai..hehe kita bersastera jap..

    ReplyDelete
  4. edy..mujurlah saya tak tikam betul betul..huhu =,=''

    ReplyDelete
  5. a'ah..tapi rugi lah bantal tuh..hehe

    ReplyDelete
  6. be jelly ya? ^^ don't be sad ,come on,make ur life beautifully ^^,act,done follow u,happy friends >.<

    ReplyDelete
  7. sasterawanissssssss yang manis ni :D

    ReplyDelete