20111113

I'M A BIG GIRL.



kasih ibu bawa ke syurga. kasih ayah bawa ke mati.

memang dari kecil keluarga yang tentukan segala. dari style rambut, fesyen baju, jenis kasut, dengan siapa berkawan, jurusan apa perlu ambil, dekat mana perlu belajar, apa perlu makan, apa perlu buat. haish. penatkan jaga puteri bongsu ni sorang??

cuma sekarang mama abah ada bagi buat itu ini sudah. ok. memadai dengan itu. syukurlah. kalau tak tentu aku tak berjaya macam sekarang. tak kisah la bila setiap kali keluar exam hall mama akan call and tanya....

MAMA : adik macam mana exam? mama tak nak dengar tak boleh. mama cuma nak dengar A or A+ ja.
AKU   : ok mama. i'll try my best.
MAMA : not trying but do.
AKU   : ok. (again. tears. stress. eerie. all in one. fuhh fuhhh)

aku tak kisah mama abah simpan harapan tinggi gunung dekat aku. aku bangga. bukan senang nak dipercayai dan bukan senang nak menggalas. hak eleh. mama abah dah banyak berkorban. so buat jelah yang terbaik. ye tak? 

tapi kan. mama kata dapat master dulu baru mama tentukan teman hidup. hurmm macam mana tuh mama? diam. dah tanam dalam hati dalam dalam. belajar sungguh sungguh. kekal DL. sambung master terus. biar mama abah senyum sampai telinga kembang kempis hidung. kita bagi semua orang bangga ye. biar orang pandang kita tinggi-tinggi.

mama tahu apa kita rasa. tapi mama saja buat tak tahu. HA-HA. stop buat lucu lah mama. -,-''
not funny at all. apa aku meraban ni?
ok bye..///










No comments:

Post a Comment