20111003

WO AI NI





Sebab rasa percaya aku sangat rapuh. Kekuatan aku bagai pohon mati yang bila-bila akan tumbang. Tapi Alhamdulillah. Aku ada keluarga yang menyokong, rakan yang memimpin, sidia yang menemani. Cukup tidak buat aku menangis sekadar hanya ‘’ aku tak yakin dengan itu ini ’’. Last last buat aku yakin dalam dunia ini apa setiap yang berlaku itu adalah hanya untuk ajar aku jadi manusia berguna. Celik akal. Syukur.


Kau ingat bila dikenali ramai. Kau akan bahagia? Sudah-sudah mendengki cemburu buta. Bukan dia minta nak dikenali pun. Biarlah dia hidup dengan normal dalam dunia dia. Hidup dia pun belum tentu bahagia. Kau tak rasa bersalah sentuh hati hal peribadi orang? Jawab aku. Tolong. Biar Tuhan yang adili. Kau siapa untuk jatuhkan hukuman?


Bila dah ada rasa cinta dalam diri. Mula lah setiap entri nak tulis pasal kekasih hati. Cepatlah tiga tahun. Biar hubungan ini ada restu rasmi sah keluarga. Biar bahagia aku rasa ini berganda dua. Sebab aku pilih bukan main-main.






2 comments: